Så här är det för mig att vara mamma till små barn

Jag älskar att ha små barn. Att vara småbarnsförälder måste vara livets höjdpunkt! Jag förundras över hur de ser på världen och hur de hänförs av den. Jag beundrar deras nyfikenhet, energi och utforskarglädje. Kärlek. De är så fantastiskt söta och roliga att vara med.

Jag är så förbannat trött. En utsliten småbarnsmorsa med ständiga ringar under ögonen. Jag står inte ut med deras ständiga pockande på uppmärksamhet. Och att hur jag än försöker alltid gör fel. De stökar ner hela mitt hem och har vänt upp och ner på mitt liv.

 

3 kommentarer

Filed under Föräldraskapet

3 responses to “Så här är det för mig att vara mamma till små barn

  1. Karin från väst

    Haha, så klockrent! Mitt i prick! Det är med skräckblandad förtjusning som man tar sig igenom livet som förälder och de som bara ser skimmer och rosa moln ljuger:-)
    Det gäller att hålla ut och göra sitt bästa varje dag. Livets längsta maratonlopp:-))
    Kram

  2. Jessica Mörk

    Bra skrivet!

    Livet med barn är underbart men det är långt ifrån bara rosa fluff!

  3. Så sant! Skönt att någon också vågar säga att det är slitsamt, men härligt! Man älskar ju sina barn övar allt annat fast man blir trött och sliten! Och att hinna ta hand om sig själv?! När? Om 20 år när de flyttat ut?! 😉

Kommentera

