Sommar utan mygg?

Snart är det midsommar och lite senare semester och jag ser fram emot härliga dagar på landet. Vi hoppas självklart på soliga dagar och inte allt för kyliga kvällar. Det enda gisslet är väl egentligen myggorna!

De är ju så otroligt störande. Jag får ganska många myggbett, min dotter får många och stora och min sambo är allergisk. Användning av myggmedel är ett problem tycker jag, framförallt är det inte kul när det lilla barnet vill gosa med den besprutade pappan. Förra sommaren var den minsta i familjen bara två år och jag var jobbigt tjatig om att hålla honom fri från myggmedelskladd.

I år skall vi prova det naturliga alternativet Stop it, en blandning av de eteriska oljorna citronella, eukalyptos, citron, cederträ, lavandin och kryddnejlika. Detta skall vara mycket effektivt för att skrämma bort de små jävlarna 🙂

 

 Bild från OIKOS
3 kommentarer

Filed under Kemikalier i barnens miljö

3 responses to “Sommar utan mygg?

  1. Och var hittar jag det?! Åker nämligen om några timmar är de är inte mina bästa kompisar heller!

  2. Nu såg jag…Oikos, eller hur?! Och jag bor i närheten 🙂

Kommentera

