Snygg vattenflaska i glas

Mitt bästa köp på länge är den här superfina glasflaskan från Stockholms Stadsmuseum. Flaskan bär texten Stockholms kranvatten och den fyller jag naturligtvis med just kranvatten varje dag för att ha med mig i väskan.

Eftersom man nu vet att plastflaskor kan läcka ohälsosamma ämnen till vattnet, framförallt när vi återanvänder PET-flaskor om och om igen, är jag så glad att jag äntligen hittade denna istället. Och onekligen smakar ju vatten från glasflaska bättre än om det stått i plastflaska en stund.

Du hittar flaskan här: Stockholms Stadsmuseum.

 

6 kommentarer

Filed under Plast och miljö

6 responses to “Snygg vattenflaska i glas

  1. Jenny Brolin

    Fin flaska!

    Själv har jag flaska i metall, också toppen. 🙂

  2. Ylvan

    Den var verkligen snygg! Gillade gummikorken. Men jag undrar vad den är gjord av. Jag håller med om att glas är definitivt godast att dricka ur, alla kategorier! Är det läckagesäker?

  3. Ylvan

    SEBS (korken) verkar mycket bättre än annan plast vid ett första ögonkast på nätet, toppen!

  4. Vilken snygg flaska! Vatten smakar snabbt plast om man har i plastflaska, oavsett om det är en sportflaska eller PET-flaska, tycker jag. Får en konstig bismak liksom och värst är det när det är varmt ute och vattnet legat ett tag i flaskan och inte är direkt kylskåpskallt..

Kommentera

