Bly i galonisarna.

Se testfaktas analys av regnkläder för barn. Två märken tillgängliga i svenska butiker innehöll både tungmetaller och ftalater – skrämmande! Men det positiva är att testresultatet är mycket bättre än förra året då testfakta hittade bly i över 50% av testade regnjackor. Detta visar på hur otroligt viktiga oberoende tester är både för konsumentinformation och för att få tillverkare att agera för förbättring. Det visar också på att farliga ämnen tyvärr kan hittas i produkter vi konsumenter tar för givet är säkra för våra barn.

Regnkläder från Garda
7 kommentarer

Filed under Kemikalier i barnens miljö

7 responses to “Bly i galonisarna.

  1. Vissa saker tar man för givet som när min sambo köpte shampoo på Apoteket och jag sade att det innehöll dåliga ingredienser…”men jag köpte det på Apoteket!”…falsk trygghet!

  2. Ja, vi omges av en massa tungmetaller och kemikalier. Vi lagrar upp dessa i kroppen. Den goda nyheten är att dessa numera kan plockas ut ur kroppen på ett enkelt sätt. Intages i droppform och kissas ut med dina tungmetaller i. Kroppen fungerar bättre på så många sätt.
    -Nej, finns inte på Apotek.

    • Ylvan

      Intressant. Hur då? Det enda sättet jag känner till att ”plocka ut gifter ur kroppen” gäller bara kvinnor eller andra hondjur och då genom genom amning (som då naturligtvis förs vidare till sin avkomma).
      Skulle gärna höra mer om det här droppet.

      • Ylvan

        Och med risk för att spamma, bioackumulerande kemikalier och tungmetaller lagras i fett, så det ska nog lite mer till än lite dropp för att kissa ut dem, tänker jag.

      • Hej Ylvan,
        Jo, det fungerar. Det handlar om en negativt laddad mineral, som anpassats så att den tas upp genom tarmväggen. Den tar åt sig de positivt laddade tungmetallerna, men stannar inte själv kvar i kroppen. (Mineralen är passiv för kroppen och kan inte användas till någonting). Därför följer tungmetallerna med ut när du kissar. Det betyder oerhört mycket för kroppen att bli av med tungmetallerna. Titta på http://kramalivet.se/2012/03/10/sa-har-blir-du-detoxad-av-ncd/

      • ylvan

        Jag tror jag ska svara på detta i ett mer passande format (min blogg kanske) en dag när jag får tid.

Kommentera

