Leksaker överallt

leksaksbilVanligtvis blir jag helt GALEN på alla leksaker som ligger strödda runt om i hemmet. Små skitsaker som invaderar allt ledigt utrymme. Men dessa förhatliga leksaker är ju också underbara tecken på att här hemma hos oss bor det just nu småbarn.

Det är ett privilegium att ha dem här hos oss, småbarnen. För även om det är mycket intensivt nu när de är små, vilda och egensinniga, är jag ändå medveten om hur fruktansvärt kort denna tid är. Den här underbara tiden i livet då barnen är mest bara våra egna att rå om.

Just detta slog mig imorse när jag vände mig om i min sovmorgonsäng och rullade över den obekväma lilla leksaksbilen. Jag är lyckligt lottad.

2 kommentarer

Filed under Leksaker

2 responses to “Leksaker överallt

  1. Härligt att du påminner. Är tyvärr alldeles för lätt att glömma när det blir för intensivt. Vilket det är typ jämt.

    /Karin

  2. Jenny Brolin

    Känner igen mig i det där, och vad det är härligt ändå precis som du säger.

Kommentera

