Jag ska skämma bort mina barn i jul!

Jag vill skämma bort mina barn i jul. De ska överösas med kärlek, med föräldratid, lek med mamma tid, grötfrukostar, pysselkvällar, nästan-hemgjort-godis, fint julpynt och en liten gran i rummet, och när dagen kommer just de klapparna de så innerligt har önskat sig. Men inte mer.

Och häri ligger ett litet problem: de får ibland mer än de önskat sig. Eller så får de just precis vad de önskat sig – men om kusinerna eller kompisarna får mycket mer och fler klappar så räcker kanske det inte ändå. Hur blir det med glädjen då? Ett barn har så svårt att värja sig för känslan av orättvisa.

Detta bekymrar mig.

1 kommentar

Filed under Föräldraskapet

One response to “Jag ska skämma bort mina barn i jul!

  1. Så sant, så sant.. Det bekymrar mig med.

Kommentera

