Barnvänlig mässingputs

I många månader har jag letat efter den perfekta golvlampan. En gammaldags lampfot i formad mässing vill jag ha. Jag har letat på stadsmissionen, myrorna, och blocket. Jag har hoppats på ett gratisfynd på rensa vinden. Men till slut gav jag upp jakten och köpte en IKEA lampa på en loppis. Bättre det än ett mörkt soffhörn liksom.

Men igår hittade – just de HITTADE – vi en precis sådan golvlampa i vårt grovsoprum. Någon har gått och slängt den perfekta golvlampan. Helt otrolig vilka fina saker som folk bara slänger, men just denna gång blev ju jag glad ändå att vi hittade den till oss.

Jag har googlat på miljövänlig mässingputs och hittad en del tips. I kväll provar vi att putsa den fin med hjälp av citron och salt.

Lämna en kommentar

Filed under Återvinning

Kommentera

