Äntligen fredagsmys!

Jag tycker att den svenska familjetradition Fredagsmys är så mycket trevligare och bättre än det förhatliga lördagsgodiset. Men barnen är ändå snabba på att associera myset till något gott att äta. Fredagsmys = mums. Helt ok mina små barn säger jag – men glöm inte bort myset! Att vi har tid att sitta tillsammans i soffan med en bra bok eller rolig film. Det är fredagsmys för mamma.

Vi myser inte varje fredag. Mest för att mina barn inte är av den stillasittande sorten. Men när vi gör det så försöker jag i alla fall variera vad vi mumsar på för att inte bli fast i sockerfällan – som också lätt blir tjatfällan… Favoriter är popcorn, te med honung, fruktsallad och ibland köpeglass men helst smoothieglass om jag haft lite framförhållning.

I kväll ska jag överraska barnen med jätte-lyxiga små  fruktpaket från Renée Voltaire 🙂

 

PS. Är det oschysst att bjuda barnen på torkad frukt och spara chokladkakan tills de har somnat? DS.

Lämna en kommentar

Filed under Barn & mat

Kommentera

